A Google helyezés minden vállalkozás számára kulcsfontosságú, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb potenciális ügyfelet tudja elérni, reklám nélkül, hiszen ez az a kereső amit az egész világon, de hazánkban is a legtöbben használnak. Szerencsére a Google helyezés javítása általában nem kerül sokba anyagilag, és már apróbb, de a Google helyezési algoritmusa szempontjából fontos változtatásokkal sikerülhet jobb helyezést elérni kellő türelemmel és kitartással. Mivel azonban a Google folyamatosan csiszolgatja algoritmusát, és emiatt gyakran módosulhatnak az organikus találat helyezések. Éppen ezért nem árt folyamatosan figyelemmel kísérni a találati helyezéseket.
A weboldal kulcsszópozícióinak és legfontosabb kulcsszavainak felmérése
Az első, és talán legfontosabb lépés, hogy kiderítsük, hogy a vállalkozásunk számára melyek a legrelevánsabb kulcsszavak. Ezt a vállalkozásunk tevékenységéből is kikövetkeztethetjük, vagy akár 1-1 kulcsszót beírva a Google keresőmezőjébe, az ott megjelenő keresési javaslatok alapján is gyűjthetünk ötleteket, itt ugyanis azok a kulcsszavak szerepelnek, amikre a legtöbben keresnek. Emellett pedig a Google Adwords kulcsszótervező a rendszeresen hirdetők segítsége lehet, mely a weboldal, vagy megadott kulcsszavak, illetve kategória alapján ad testreszabott kulcsszójavaslatokat a rendszer, amit hirdetéseinkhez is felhasználhatunk.
A honlap minőségének és sebességének javítása
A Google találati helyezéseket az oldal szerkezete és betöltési sebességi is befolyásolhatja. Ha egy weboldal lassú, az nem csak a meglévő látogatókat riaszthatja el, hanem az oldal is jelentősen hátrébb kerülhet a találati listában, így a potenciális ügyfelek nem fogják megtalálni, hiszen a legtöbb ember az első találati oldalnál általában nem nézelődik tovább. De hogyan tesztelhetjük a weboldal sebességét? Ehhez a Google PageSpeed Insights a legjobb választás. Nem árt tudni, hogy a sebességet a választott webtárhely is meghatározza, éppen ezért ha honlapunkat megbízható, és gyors tárhelyre bízzuk, akkor azzal hozzájárulhatunk a gyors betöltődéshez. A pozíció szempontjából az sem mindegy, hogy milyen idős domain nevet használunk, tehát egy régi, akár 10-15 éves domain név valószínűleg magasabb helyezést fog elérni, mint az, amelyik csak 1 éve lett regisztrálva. Szintén meghatározza a találati helyezéseket az, hogy reszponzív-e a weboldal, például okostelefonon, vagy tableten jól jelenik-e meg. Érdemes például bloggal is kibővíteni oldalunkat, amelynek gyakori frissítésével javíthatjuk a Google találati pozíciónkat, valamint további longtail, azaz hosszú, vagy kevésbé népszerű kulcsszavakra is optimalizálhatjuk. Emellett az érdeklődés felkeltésére, és a bizalomépítésre is kiválóan alkalmas.
Mérjük a forgalmat!
Miután elvégeztük a szükséges változtatásokat fontos figyelni a forgalmat a Google Analytics segítségével, mellyel részletesen meg tudjuk ismerni látogatóink viselkedését. Azt azonban nem árt tudni, hogy a helyezés javulás nem azonnal fog megtörténni, hanem csak akkor ha a Google észleli a változtatásokat, ennek ideje pedig pár naptól, akár pár hónap is lehet, tehát legyünk türelemmel. Azonban ha gyakran, például naponta frissítjük új tartalommal az oldalt, akkor annak hamarabb érezhető eredménye lehet. Érdemes összekapcsolni a Google Search Console-al is a Google Analytics-et, így további javaslatokat kaphatunk azokra a kulcsszavakra vonatkozóan, melyekre érdemes optimalizálni a honlapot. Emellett abban is segítségünkre lehet, hogy felmérjük weboldalunknak mely részei szorulnak javításra, fejlesztésre.