Kisvállalkozóként rendkívül fontos tisztában lenni a SEO működésével és azzal, hogy milyen előnyei vannak a vállalkozásra. Éppen ezért hoztuk létre az alábbi cikket, amiben összefoglaltuk a legfontosabb alapvető tudnivalókat, SEO elveket, a fontos lépéseket az optimalizáláshoz. A keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó folyamat, amit azonban jól használva drasztikusan növelheti a sikerességét egy weboldalnak azáltal, hogy a keresőkben jobb pozícióba kerül általa. Első látásra bonyolult folyamatnak tűnhet, mi azonban leszűkítettük a legfontosabb információkra. Mielőtt azonban nekilátnák, fontos leszögezni, hogy a keresőoptimalizálás hosszú folyamat, és nem szabad egyik pillanatról a másikra “csodát” várni. Ellenben kitartó, következetes munkával látványos eredményeket érhetünk el.

1. A keresőoptimalizálás alapjai

A keresőoptimalizálás lényege nem csupán az, hogy organikusan a keresők elejére kerüljünk, hanem hogy az oldalunkra érkező forgalmat növeljük és annak minőségét javítsuk. A cél tehát nem csak annyi, hogy minél többen látogassák a weboldalt, hanem hogy olyanok böngésszék, akikből előbb-utóbb vásárló, vagy ügyfél lehet. Annak érdekében, hogy ezt elérjük, ismernünk kell a keresőrendszerek működését. Természetesen nem ismerhetjük meg a Google rendkívül komplex algoritmusának minden titkát, de a tapasztalatok alapján vannak bizonyos módszerek, amik segítik elérni célunkat. A különböző keresők, mint például a Google, a Bing, vagy a Yahoo ún. keresőrobotokkal térképezik fel az internetet, amelyek minden egyes weboldalt megvizsgálnak részletesen, például hogy milyen képeket, szövegeket tartalmaz, és azok milyen minőségűek, mennyire relevánsak. A keresők a relevancia és a népszerűség alapján rangsorolják végül az oldalakat, de hogy miként állapítják meg, hogy mi releváns, és mi nem, az alapvetően mindegyiknél más algoritmus alapján történik.

2. Ismerd meg a célközönséget

A szavaknak hatalma van, így a megfelelőeket használva könnyedén felkelthetjük a célcsoport érdeklődését. Ehhez nem kell mást tennünk, mint beleképzelni magunkat leendő ügyfeleink helyzetébe. Milyen kulcsszavakat írhatnak be a keresőbe? Milyen problémákra kereshetnek megoldást? A potenciális ügyfelek szerint mi különböztetheti meg cégünket, szolgáltatásainkat a konkurenciától? Írjunk listát arról, hogy mik lehetnek a legfontosabb kulcsszavak, milyen előnyökkel rendelkezünk a konkurenciához képest! Ehhez szükségünk lesz némi versenytárs elemzésre is, mely során fontos megvizsgálni a weboldalukat, a rajta található kulcsszavakat. Előfordulhat, hogy nem mind kulcsszó működőképes a mi esetünkben, mindenesetre ahhoz, hogy a SEO stratégiánk sikeres legyen, feltétlenül ismerni kell a közönség által használt kulcsszavak mellett azt is, hogy melyeket alkalmazza gyakran a konkurencia. Nem minden esetben érdemes teljesen átvenni a konkurencia által is használt kulcsszavakat, jobb megoldás ha azokat használjuk, amiket ők ritkán, vagy egyáltalán nem alkalmaznak. Éppen ezért ahhoz ún. long-tail kulcsszavakat érdemes előnyben részesíteni. Például egy pékség esetében a szimpla “pékség” helyett használjuk a “minőségi friss pékség budapest” szavakat.

3. Állíts elő értékes tartalmat!

De milyen is az az értékes tartalom? Ma már nem elég ha egy cikkben vagy leírásban sok a releváns kulcsszó, hiszen a keresők egyre fejlettebbek, így már sokkal inkább az számít, hogy ezek a tartalmak mennyire relevánsak a célközönség számára, illetve mennyi videót, szöveget, és képet tartalmaznak. Igen, a Google és az egyéb keresőmotorok már képesek azt is megállapítani, hogy ezek a szövegek mennyire lehetnek értékesek a közönség számára. Ha megvannak azok a kulcsszavak, amikre a közönségünk keresni szokott, akkor ezeket nem csupán a szöveg törzsében szükséges használni, hanem a címekben, alcímekben egyaránt, mivel a keresők ezeket “figyelik” leginkább, akárcsak az oldalra látogatók. Fontos szem előtt tartani azt, hogy nincs meghatározva pontos mennyiség, amit ha elérünk az adott kulcsszóval, akkor egy csapásra a keresők élére kerül az oldalunk. Feltétlen töltsük ki tehát az alábbiakat amikor új oldalt/cikket hozunk létre: Cím – Title tag (kattintható szövegrésze az oldalnak, ami a keresőkben is megjelenik, és a weboldal egyik legfontosabb része a figyelemfelkeltésben) Meta leírások (ez az a szövegrész, ami közvetlenül a címsor alatt található a keresőkben, és arra szolgál, hogy röviden bemutassuk az oldalt, felkeltsük az érdeklődést) Címsorok (header tags) (pl.: <H1>, <H2>, és társai. Ezek azok amik megadják a struktúráját az oldalnak, és jobban áttekinthetővé teszik, de emellett a keresőrobotok számára is fontos.)

4. Képek optimalizálása

Mindenképp használjunk minél több, jó minőségű képet weboldalunkon, de azért ne vigyük túlzásba! SEO szempontból fontos, hogy a képek optimalizálva legyenek, tehát ne legyenek túl nagyok, a legjobb, ha sikerül 1 MB-nál kisebb méretű képeket felhasználni. Akárcsak a különböző aloldalak esetében, a képeknél is fontos használni a tageket. Már a kép címe utaljon az adott oldal tartalmára, szerepeljen a fájl nevében is releváns kulcsszó, és csak ezután töltsük fel, valamint a feltöltés során ha például WordPress-t használunk, töltsük ki a címet, felirat mezőket is. Segítségre van szükséged? Fordulj hozzánk, akár keresőoptimalizálásban is tudunk segíteni!

Technikai hátterünk építőelemei